Kundeservice
0 varer
Kurv

Sunde frø og kerner

Sunde frø og kerner

Frø og kerner er alle fyldt med gode og sunde næringsstoffer. Ernæringsmæssigt set er 2 spsk frø eller kerner om dagen passende for de fleste. Frø og kerner er alle sunde men er vidt forskellige. De har alle deres helt egne sunde egenskaber, derfor er det vigtigt at man variere og ikke bare spiser det samme hver dag. Hvis man ser samlet set på frø så er det kun chia- og hørfrø der ikke indeholder en ret høj procentdel af omega-6 set ift det sunde omega-3

Sesamfrø

Sesamfrø har en lang række vitaminer, mineraler og kostfibre. Sesamfrø er rige på magnesium og fosfor som er specielt vigtige for vores nerver og muskler.
Malede sesamfrø kan du lave til den smagfulde tahin.

Hørfrø

Hørfrø indeholder en god mængde af det sunde omega-3 fedtsyrer, som er det sunde fedtstof der har en lang række gode egenskaber for vores krop. Hørfrø indeholder en god mængde antioxidanter og det lille frø er fantastisk til at afhjælpe mod forstoppelse.

Solsikkekerner

Solsikkefrø er fulde af vitaminer og mineraler som alle er vigtige for vores sundhed.
Solsikkefrø indeholder specielt E-vitamin, som hjælper med at neutralisere de frie radikaler i vores krop.

Chiafrø

Chiafrø er en fantastisk kilde til at få masser af kostfibre, antioxidanter, omega-3 fedtsyrer og vitaminer og mineraler. Det er ikke uden grund at de kaldes de små vidunderfrø. Brug Chiafrø rå i salater, som drys på yoghurt eller brug dem i bagværk, chiagrød eller lign.

Hampefrø

Hampefrø indeholder stort set alle de aminosyrer og essentielle fedtsyrer som vores menneskelige organisme skal bruge for at fungere optimalt. Hampefrø giver energi og power til kosten. Brug gerne hampefrø i smoothies eller som panering af kylling eller fisk. Hampefrø har en let nøddeagtig smag. Hampefrø kan presses til en yderst delikat olie, som er en meget afbalanceret olie fedtsyremæssigt.

Græskarkerner

Græskarkerner er rige på zink og sunde omega-3 fedtsyrer også er de gavnlige for vores immunsystem.

Pinjekerner

Pinjekerner indeholder blandt andet vitamin B og E og mineralerne kalium, magnesium, fosfos mm. Pinjekerner er godt for immunforsvar og kredsløb. Pinjekerner har en mild og aromatisk smag og bugner af mættende proteiner.

Se webside
Med24.dk – Løkkensholmsvej 6 – DK-9480 Løkken – Tlf. +45 71999817 – E-mail: info@med24.dk - CVR nummer: 28520832