Træningsmåtter

Med en træningsmåtte kan du lave effektiv træning, yoga, pilates, akrobatik, udstrækningsøvelser og meget mere fra dit hjems trygge rammer. En kvalitets-træningsmåtte kan du desuden tage med udenfor og på farten, så du kan lave dine øvelser i parken eller i haven. 

Træningsmåttens tykkelse | Vælg mellem flere farver | Sådan kan du bruge din træningsmåtte 

Træningsmåttens tykkelse

Træningsmåtterne her på siden har de samme mål i længde og bredde, men de varierer en smule i tykkelse. Alle måtterne er 180 cm lange og 60 cm bredde, som er en standardstørrelse, der sikrer, at du har rigeligt plads til at udføre dine øvelser, men stadigvæk let kan opbevare træningsmåtten, når den er rullet sammen. Træningsmåtternes tykkelse varierer fra 0,5 cm til 1,5 cm.  

Den tyndeste træningsmåtte på 0,5 cm giver dig den bedste kontakt til jorden, hvorfor den egner sig godt til yoga og balanceøvelser, hvor du har brug for at stå godt og stabilt. Træningsmåtten er stadig tilpas tyk til at den giver fin stødabsorbering til yoga og lignende træningsformer, så du ikke får ømme knæ, hæle, albuer eller andet.  

Den mellemtykke træningsmåtte har en tykkelse på 1 cm, og den er en fin balance mellem god komfort og god stabilitet og balance. Til almindelig træning er denne træningsmåtte et godt valg, da den giver støtte nok til at lave de fleste guløvelser med små håndvægte, elastikker eller kropsvægt.  

Du kan også vælge den helt tykke træningsmåtte på 1,5 cm, der giver den bedste stødabsorbering og komfort. Derfor egner denne måtte sig perfekt til genoptræning, hvor der skal tages en smule mere hensyn til muskler, sener og led, og hvor den ekstra komfort derfor er god. 


Vælg mellem flere farver

Den klassiske træningsmåtte er enkel og mørk i farven, og de tre forskellige varianter af tykkelse på måtter kan findes i farven Antrazit grå, der er en elegant mørk grå. Hvis du er på udkig efter en måtte med lidt mere farve og spræl, kan den tynde træningsmåtte på 0,5 cm også fås i blå og lilla.  

Uanset hvilken farve du vælger, er træningsmåtten dog let og enkel at rengøre, fordi måtterne har en lukket cellestruktur, som giver en god hygiejne. Du kan nemlig let tørre træningsmåtten af med en klud, hvis du har haft den med udenfor, og med antibakteriel beskyttelse kan du vaske den ren for sved mm.  

Træningsmåtterne kan foldes sammen, så de ikke fylder så meget og dermed er lettere at transportere, men samtidig holder de formen godt, når de bliver foldet ud, så du ikke ender med en yogamåtte, hvis hjørner krøller op og kommer i vejen. Den let riflede overflade på træningsmåtterne giver måtterne non-slip effekt, så du står stabilt fast, selvom du vælger den tykke træningsmåtte. 

Det bløde og holdbare materiale, som træningsmåtterne er lavet af, sikrer dig en træningsmåtte, der holder til mange ganges brug, og som ikke giver hudirritation. Træningsmåtterne er nemlig fri for latex.  


Massage ståmåtte

Den særlige massagemåtte fra JobOut er ikke en klassisk træningsmåtte, for den er mindre i størrelse og har en boblet overflade med små kugler og knopper til massage. Denne træningsmåtte er perfekt til at træne forskellige dele af kroppen, fordi den både kan bruges stående, siddende og liggende. Hvis du står på måtten giver den varierede overflade massage af fødderne som ved zoneterapi, hvilket sætter gang i hele kroppen. Knopperne på måtten giver smertelindrende og afstressende massage, uanset om du ligger på måtten eller står på den mens du står ved skrivebordet. Måtten er 120 cm lang og 31 cm bred, og den er derfor let at rulle sammen og transportere, hvis du gerne vil have den med på arbejde eller på farten.  


Sådan kan du bruge din træningsmåtte

En træningsmåtte er et meget alsidigt træningsredskab, og en måtte åbner op for rigtig mange muligheder for hjemmetræning og øvelser.  

Hvis du holder af at styrke din krop med forskellige træningsøvelser med kropsvægt, elastikker eller håndvægte, kan træningsmåtten give et super godt underlag til alle gulvøvelserne. Måtten sikrer nemlig, at du står stabilt og godt, men samtidig får du fx god støtte til din lænd og dit haleben ved maveøvelser som crunches og mavebøjninger. Andre oplagte øvelser til at lave på træningsmåtten er fx planken, hvor du lægger din vægt på albuerne og tæerne, og hvor det derfor er rart med et blødt underlag. Når du lave øvelser, hvor hænder og knæ er i gulvet, er det også rart at kunne støtte sig på en blød træningsmåtte fremfor direkte i gulvet, så du slipper for blå mærker på benene. 

En anden og meget populær måde at bruge træningsmåtter på er som underlag til yoga. Uanset om du er en erfaren yoga-udøver eller er helt ny på måtten, kan en træningsmåtte gøre din yogasession langt mere behagelig. Der er flere fordele ved at have din egen yogamåtte, selvom du måske har mulighed for at låne en i dit lokale yogastudie. For det første er det mere hygiejnisk, når det kun er dig selv, der bruger måtten, og for det andet giver det dig mulighed for at dyrke yoga stort set alle vegne – derhjemme, i haven, i parken eller måske på stranden.  

Også til træningsformer som pilates er en træningsmåtte et super godt redskab, og du kan også bruge måtten som underlag, når du laver udstrækningsøvelser af muskler og led. Med en træningsmåtte er du altså godt udstyret til at gå i gang med hjemmetræningen, uanset hvilken træningsform, der passer til dig. Husk, at du hos Med24 får lynhurtig levering lige til døren, og at du altid kan spørge vores eksperter til råds, hvis du har spørgsmål - Mød alle vores eksperter her!  

Gå til top

Fri fragt over 200 kr.

Til DAO PakkeShop & med DAO Hjemmelevering

14 dages fortrydelse

14 dages fortrydelsesret fra den dag du modtager varen.

Medlemsbonus

Du opsparer bonus hver gang du handler i shoppen.

Kundeservice

Kontakt os på tlf. +45 7199 9817 eller pr. e-mail info@med24.dk.

Få tilsendt rabatkoder & nyheder!

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få adgang til eksklusive rabatkoder, kampagner, produktnyheder og eksperttips til en sund livsstil.

Protected by reCAPTCHA.
Google Privacy Policy and Terms of Service apply.