Puori Vegansk kosttilskud

Er du veganer, skal du være særlig opmærksom på at få de nødvendige næringsstoffer. Puori’s veganske kosttilskud kan hjælpe dig med at undgå vitaminmangel, så du kan passe godt på dig selv og dit helbred. Bliv klogere på veganske kosttilskud her! 

Kosttilskud fra Puori | Anbefalinger til veganere 

Hvorfor skal jeg vælge veganske kosttilskud fra Puori?

Puori arbejder hele tiden for at kunne tilbyde de bedste og mest naturlige produkter af højeste kvalitet. Det danske brand udvælger derfor ingredienser med stor omhu og med det bedste slutprodukt for øje.  



Vegansk kost

Når du lever vegetarisk eller vegansk, skal du være opmærksom på at få dækket dit behov for mineraler og vitaminer. Du kan droppe animalske produkter af mange grunde, men for de fleste vejer hensynet til miljøet og dyrene tungt. 

Forskellen på vegetarer og veganere er, at vegetarer ikke spiser kød. Veganere tager skridtet videre og spiser hverken kød eller produkter med animalsk oprindelse som æg og mælk. Nogle veganere køber desuden heller ikke skind eller læder. 

Heldigvis findes der i dag masser af gode alternativer til animalske fødevarer, så livet som vegetar eller veganer blevet væsentligt lettere end tidligere. Veganere skal være endnu mere opmærksomme på vitaminer og mineraler end vegetarer, da animalske kilder er helt udelukket for dem. 


Kosttilskud til veganere

I sortimentet af veganske tilskud finder du både produkter som Puori M3 Magnesium & Zink, Puori C3 C-vitamin og probiotika. Disse kosttilskud kan benyttes af alle, så du behøver langt fra være veganer for at benytte Puoris veganske kosttilskud.  

Har du for nyligt lagt din livsstil om og kødet på hylden, kan det virke lidt uoverskueligt at skulle planlægge en hel ny kost med grøntsager i fokus. Sundhedsstyrelsen har heldigvis undersøgt hvilke næringsstoffer, du som veganer er i størst risiko for at mangle, så du nemmere kan tilrettelægge din kost: 

  • B-vitamin
  • Zink
  • Jern
  • Calcium
  • D-vitamin
  • B-12

Mange af disse vitaminer og mineraler kan du dog nemt få, hvis du undersøger din kost og spiser med netop disse for øje. Dog anbefaler Sundhedsstyrelsen, at du tager følgende kosttilskud som veganer: 

Calcium

Calcium, også kendt som kalk, er vigtig for opbygning og vedligeholdelse af skelettet. Mange danskere får calcium fra mælkeprodukter og ost, men som veganer må du ty til kosttilskud og andre fødevarer. Vegetabilske kilder til calcium kan være sesamfrø, mandler, spinat og figen. 

D-vitamin

Ligesom calcium har D-vitamin en betydning for opbygning og vedligeholdelse af dit skelet. Vitamin D bidrager også til immunforsvaret. Selv for personer der spiser kød, er det svært at få nok D-vitamin, da solens stråler ikke er lige kraftige året rundt. Prøv Puoris veganske kosttilskud med multivitaminer, hvor du både får calcium, B12 og D-vitamin samt mange andre vigtige vitaminer. 

B12

Ud af de 8 forskellige B-vitaminer er kun B12 svær at få på en vegetabilsk kost. B12 er vigtig for kroppens metabolisme, ligesom det også har indflydelse på kroppens nerver. Med Puori Vegansk Kosttilskud med B12 er du sikret det nødvendige indtag af B12. Prøv den nye Puori x Green Kitchen Stories; Vitamin B12 - Berry Booster eller tag blot Puoris veganske multivitamin.  

pil til toppen

Fri fragt over 249 kr.

Til DAO PakkeShop & med DAO Hjemmelevering

14 dages fortrydelse

14 dages fortrydelsesret fra den dag du modtager varen.

Medlemsbonus

Du opsparer bonus hver gang du handler i shoppen.

Kundeservice

Kontakt os på tlf. +45 7199 9817 eller pr. e-mail info@med24.dk.

Få tilsendt rabatkoder & nyheder!

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få adgang til eksklusive rabatkoder, kampagner, produktnyheder og eksperttips til en sund livsstil.
Kontakt kundeservice
Brug for hjælp?