Luk

Medlemsbonus

Du anvender din bonus på siden "ordreoversigt", som kommer lige før betalingssiden. Totalbeløbet for din ordre vil straks blive opdateret. Se nedenstående udsnit af siden. 

Se nedenstående eksempel


Gå til kurven
Medlemsklubben Få gratis vareprøver og 5% bonus
Nordens største udvalg til et sundt liv

Hurtigt vægttab

Langsigtet og hurtigt vægttab uden tab af muskelmasse


Vægttab defineres normalt som en reduktion af den samlede kropsvægt. Når du ønsker et langsigtet og hurtigt vægttab er dog vigtigt at sikre, at vægttabet i videst muligt omfang skyldes tab af fedtvæv og ikke vægttab med baggrund i tab af væske og muskelmasse. For at sikre tab af fedtvæv og undgå tab af muskelvæv med risiko for forringet præstationsevne og velbefindende, anbefales det, at man ”kun” har en moderat negativ energibalance. Ved f.eks. at have en negativ energibalance på 2000-4000 kJ/dag over en længere periode, kan et vægttab på omkring ½ -1 kg per uge opnås. Nupo tilbud

Forudsætningerne for et hurtigt vægttab


Negativ energibalance kan enten opnås ved at bibeholde energiindtaget og øge energiforbruget eller ved at reducere energiindtaget i forhold til energiforbruget. Den hurtigste vej til vægttab vil dog være en kombination, således at man både reducerer energiindtaget og øger energiforbruget i form af mere motion/træning. Devisen er således: færre kalorier og mere motion.

Kalorier fra fedt contra kalorier fra kulhydrater og protein


Omlægning af kostvaner er den mest effektive måde til at opnå et vægttab og til at fastholde det. Det er vigtigt at spise sig mæt samtidig med, at man ikke får for mange kalorier. Hvis man lægger sin kost om, således, at hovedbestanddelen kommer fra grove kulhydrater og proteiner, vil det ofte resultere i et vægttab. Man vil således få en større mæthedsfølelse og derved komme til at spise færre kalorier. Dog skal man være opmærksom på, at hvis man blot erstatter kalorier fra fedt med kalorier fra kulhydrat eller protein, uden at det totale energiindtag nedsættes, så opnår man ikke et vægttab. Derfor gælder det om at vælge proteinkilder og kulhydratkilder, der mætter ved et minimalt antal kalorier. Man bør skifte de fede madvarer ud med flere fiberrige kulhydrater og proteinholdige produkter. Der er gode kulhydrater i frugt og grønt, rodfrugter, som kartofler, rødbeder og pastinak, samt i grove fuldkornsprodukter som rugbrød, havregryn, brune ris og fuldkorns pasta. Protein, særligt fra dyr, mætter mere end både kulhydrat og fedt. En kost med et højt proteinindhold er derfor det mest optimale når et vægttab ønskes. Det er bedst at vælge magre proteinrige produkter, som f.eks. skaldyr, fede fisk, magert fjerkræ og kød og flere magre mejeriprodukter.

Undgå at tage på igen efter en Nupo slankekur


Den hyppigste årsag til at man tager på igen efter en hurtig Nupo slankekur er at man vender tilbage til sine gamle kostvaner. Afgørende for et varigt vægttab er derfor, at man fastholder en sund livsstil med en god balance mellem energiindtag og energiforbrug. Her kan man passende bruge nupo`s produkter en eller to gange dagligt, for på den, måde at holde kalorieindtaget nede.


Kundernes favoritter

Relaterede links

Slankekur med Nupo - hurtig og effektiv

NUPO - Den Flexible

Vægt - oversigt

NUPO - Kostomlæggeren

Nupo kur

Tilmeld dig vores nyhedsbrev!
Vind et gavekort til Med24.dk på 500 kr.
Tilmeld dig vores nyhedsbrev og deltag i
konkurrencen om et gavekort på 500 kr.