Kom i form efter sommerferien!

Kom i form efter sommerferien!

Kom i form efter sommerferien!

Sommeren er ferietid, hvor man er væk fra arbejdet og dagligdagens rutiner. Mange af os tager også en pause fra vores normale kost- og motionsvaner, og det er ikke altid lige så godt. Efteråret er et godt tidspunkt til at starte på en frisk, og vi giver dig nogle tips til at komme i form.
    


Tips om varieret kost

Spis et tilstrækkeligt antal måltider hver dag. Spis gerne 3-4 hovedmåltider og 1-2 mellemmåltider. Spis fuldkornsbrød eller kornprodukter, magert kød og fedtfattige mælkeprodukter eller fisk. Det holder dig mæt længere og minimerer fristelsen til at spise usunde snacks. Mange får de fleste kalorier fra aftensmaden. Spis et mindre måltid imellem frokost og aftensmad, så du ikke er så sulten, når det er spisetid! 
Sørg for, at måltidet altid indeholder grønsager! Grønsager smager godt, de er sunde, giver mæthedsfornemmelse og indeholder kun få kalorier. Ved at øge mængden af grønsager i dine måltider kan du nedsætte mængden af andre fødevarer og stadig føle dig mæt. En god regel er, at grønsagerne skal dække en tredjedel af tallerkenen ved hvert måltid.
Giv dig selv lov til at få en snack af og til.  Det er ikke noget, du skal have dårlig samvittighed over, hvis du gør det rigtige resten af tiden. Men lad være med at spise snacks hver dag - og vælg de mindste størrelser, når du endelig gør det.
 

Du har også brug for motion

For at øge din fysiske aktivitet er det en god start at bevæge dig mere i din dagligdag. Hvis det ikke er muligt at gå eller cykle til arbejdet, kan du f.eks. stå af bussen eller toget et stoppested før og gå resten af vejen.
Find en ven, som har de samme mål for fysisk aktivitet, som du selv. Det er nemt at droppe en planlagt aktivitet, hvis man kun har en aftale med sig selv, men ikke med en ven.
Find en motionsform, du kan lide. Hvad med at prøve alternative hold som kick-boxing eller bosu eller gå til dans sammen med din kæreste? En anden god måde at få motion på er ved at cykle eller gå lange ture.
Et skridt ad gangen

Når man gerne vil tabe sig og holde vægten, er det vigtigt, at man holder fast ved ændringerne i længere tid. Hvis du ikke kan overholde din planlagte kur, er det hele ikke spildte kræfter. Det er meget almindeligt at falde tilbage til sine gamle vaner. Men gå bare tilbage til der, hvor du var, og fortsæt derfra. Husk, at alle ændringer i den rigtige retning er gode for dig, og hvis du arbejder hårdt, skal du nok nå dine mål.

Held og lykke!

Skrevet af Nutrilett's Ernæringsfysiolog
Siril Johansen er klinisk ernæringsfysiolog og har tidligere vejledt personer med overvægt og fedme. Hun er ansvarlig for produktudviklingen i Nutrilett, og er også vores fagekspert. Hun bidrager med nyttige tips til hvordan du kan lykkes med din livsstilsændring og brug af Nutrilett produktene her på siden. I tillæg giver hun forslag til hvordan du kan vedligeholde din vægt og leve et ”lettere” liv.

Fri fragt over 499 kr.

Med GLS/DAO PakkeShop

14 dages returret

14 dages fortrydelsesret fra den dag du modtager varen.

Medlemsbonus

Du opsparer bonus hver gang du handler i shoppen.

Kundeservice

Kontakt os på tlf. +45 7199 9817 eller pr. e-mail info@med24.dk.

Spar endnu flere penge på dine sunde indkøb!

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få adgang til eksklusive tilbud, gratis fragt kampagner og eksperttips til en sund livsstil.